خبر

پایانه فروش ویژه پیشخوان (POS)

سامانه پشتیبانی و مرکز پاسخگویی کانون کشوری دفاترپیشخوان

اطلاعیه ها

تهیه پرینتر و سایر ملزومات دفاتر پیشخوان دولت

راهنمای اتصال به شبکه پیشخوان (SIN)

ملاقات حضوری

سیستم یکپارچه مالی و حسابداری دفاتر پیشخوان دولت

روابط عمومی کانون در تلگرام

telegram_pr.jpg


کیفیت اینترنت در صدر شکایات مردمی مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
نوشته شده توسط f.choobineh   
شنبه, 04 آبان 1398 ساعت 14:42

ایسنا: طبق گزارش‌های ماهانه در سامانه سپاس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، بیشترین شکایات ثبت شده طی سه ماه تابستان سال جاری مربوط به اینترنت بوده است.اداره کل حفاظت از حقوق مصرف کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری)، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات خدمات ارتباطی( سامانه 195) را تا پایان شهریورماه سال جاری منتشر کرده است.

گزارش های ارائه شده‌ بر اساس تعداد تیکت‌های ثبت شده در سامانه سپاس و هفت حوزه کاری است که مشترکان میتوانند از طریق مرکز تماس یا سایت، به شکایات در سامانه اقدام کنند. حوزه های کاری شامل اینترنت، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات، دفاتر پیشخوان و سرویس ارزش افزوده میشود. اما مهمترین نتایج حاصل از تحلیل داده های استخراج شده حاکی از آن است که بیشترین شکایات مشترکان در شهریورماه 1398 در حوزه اینترنت بوده که 46/4 درصد کل آمار شکایات را به خود اختصاص داده است. تعداد کل شکایت‌های ثبت شده در شهریور ماه معادل 9160 مورد است که نسبت به مرداد و تیر سال جاری 10/4 درصد کاهش داشته است. 59/8 درصد کل شکایات در ماه مذکور از درگاه سپاس ثبت شده است.

شکایات ثبت شده در حوزه اینترنت بیشترین تعداد شکایات و سرویس ارزش افزوده، کمترین شکایات را در طول سه ماه تابستان سال جاری داشته است. شکایات مربوط به اینترنت، تشعشعات، دفاترپیشخوان و سرویس ارزش افزوده در ماه شهریور، نسبت به مرداد کاهش و شکایات مربوط به تلفن ثابت، تلفن همراه و خدمات پستی افزایش داشته است.

 

شکایات از اپراتورها

مهمترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج شده حاکی از آن است که تعداد کل شکایت‌های ثبت شده در بازه شهریور نسبت به مرداد سال جاری 18 درصد کاهش داشته است. بیشترین شکایت مشترکین در حوزه اینترنت از شرکت مخابرات ایران به پشتیبانی و ارائه خدمات اختصاص دارد. همچنین در اپراتور همراه اول، تعداد کل شکایتهای ثبت شده در بازه شهریور ماه نسبت به مرداد سال جاری 4/2 درصد رشد داشته است. بیشترین شکایت از شرکت همراه اول در حوزه اینترنت در بازه مرداد و شهریور به کیفیت سرویس( عدم دسترسی به اینترنت پر سرعت 3G و 4G) اختصاص داشته است. در اپراتور ایرانسل، شکایات ثبت شده به این صورت است که تعداد کل شکایتهای ثبت شده در بازه شهریور نسبت به مرداد سال جاری کاهشی 46/2 درصدی داشته است. اکثر شکایت‌های ثبت شده در حوزه اینترنت از شرکت مزبور به کیفیت سرویس ( قطعی و وصلی مکرر اینترنت وایمکس، به خصوص در رابطه با مودم‌های TD-LTE) اختصاص دارد. همچنین در اپراتور رایتل، تعداد کل شکایت‌های ثبت شده در بازه شهریور(30 مورد) نسبت به مرداد (22 مورد) سال جاری، 36/4 درصد افزایش داشته است.

روابط عمومی کانون انجمن‌های صنفی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی کشور

آخرین بروز رسانی در چهارشنبه, 08 آبان 1398 ساعت 10:27
 

افزودن نظر





کد امنیتی
بازنشانی

قدرت گرفته از جی‌کامنت فارسی ، ترجمه و بازنویسی : سی‌ام‌اس فارسی

منوی اصلی

ورود به تالار گفتگو



تعهدنامه استفاده از خدمات پورتال دفاتر پیشخوان خدمات دولت

دستورالعمل ها و بخشنامه ها

logo-samandehi